Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2009 02:33 - Три в едно :-) Причастия и наклонение
Автор: bulgarskiezik Категория: Забавление   
Прочетен: 5794 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 13.11.2009 02:45


За онези, които биха желали, оставям символично да намерите "десетте прилики/разлики" между някои наклонения и причастия. Разбира се, зависи от гледната точка- дали чашата е полупълна или полупразна. Важното е да е Бърбън :-)

Изявително наклонение
Минало неопределено време (перфект)
  единствено число множествено число
мъжки род женски род среден род
1 лице коригирал съм коригирала съм коригирало съм коригирали сме
2 лице коригирал си коригирала си коригирало си коригирали сте
3 лице коригирал е коригирала е коригирало е коригирали са

 

Преизказно наклонение Сегашно време
  единствено число множествено число
мъжки род женски род среден род
1 лице коригирал съм коригирала съм коригирало съм коригирали сме
2 лице коригирал си коригирала си коригирало си коригирали сте
3 лице коригирал (е) коригирала (е) коригирало (е) коригирали (са)

 

Минало свършено време (аорист)
  единствено число множествено число
мъжки род женски род среден род
1 лице коригирал съм коригирала съм коригирало съм коригирали сме
2 лице коригирал си коригирала си коригирало си коригирали сте
3 лице коригирал (е) коригирала (е) коригирало (е) коригирали (са)


Причастия (отглаголни прилагателни) Минало свършено деятелно причастие
единствено число мъжки род   ко·ри·ги·рал
непълен член ко·ри·ги·ра·лия
пълен член ко·ри·ги·ра·ли·ят
женски род   ко·ри·ги·ра·ла
членувано ко·ри·ги·ра·ла·та
среден род   ко·ри·ги·ра·ло
членувано ко·ри·ги·ра·ло·то
множествено число   ко·ри·ги·ра·ли
членувано ко·ри·ги·ра·ли·те

 

Минало несвършено деятелно причастие
единствено число мъжки род   ко·ри·ги·рал
непълен член ко·ри·ги·ра·лия
пълен член ко·ри·ги·ра·ли·ят
женски род   ко·ри·ги·ра·ла
членувано ко·ри·ги·ра·ла·та
среден род   ко·ри·ги·ра·ло
членувано ко·ри·ги·ра·ло·то
множествено число   ко·ри·ги·ра·ли
членувано ко·ри·ги·ра·ли·те





Тагове:   ТРИ,   едно,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bulgarskiezik
Категория: Забавление
Прочетен: 2190366
Постинги: 23
Коментари: 1203
Гласове: 105
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930